Updates voor Honda Gold Wing in 2021
Meer bagageruimte, verbeterd comfort en nieuwe kleurstellingen
Honda bracht in 2018 een geheel nieuwe Gold Wing uit. Hij werd lichter, comfortabeler en hij kreeg een waslijst aan elektronische assistentiemogelijkheden. Voor 2021 volgen enkele updates. Dat geldt zowel voor de Gold Wing Tour als de GL1800 Gold Wing. Deze laatste heeft een laag windscherm en een meer bobberachtige styling zonder topkoffer.
Vanaf 2021 krijgt zowel de Honda GL1800 Gold Wing als de Gold Wing Tour een verbeterde audio- en luidsprekerkwaliteit. En voor de GL1800 komt er een Pearl Deep Mud Grey kleurenschema, met oranje accenten op het voorspatbord, de kuip, de koplampbehuizing, de brandstoftank en de achterpartij.
Grotere topkoffer voor Gold Wing Tour
De Honda Gold Wing Tour krijgt een grotere bagagecapaciteit. De topkoffer is 11 liter vergroot, hetgeen de totale capaciteit op 121 liter brengt. Ook zorgt een nieuwe zadelvulling voor meer zitcomfort. Er is bij dit model te kiezen uit twee nieuwe kleurstellingen: Gunmetal Black Metallic en Candy Ardent Red. Deze laatste kleur is er alleen in combinatie met de 7-traps DCT automaat.
Omvangrijke uitrusting
De Honda Gold Wing modellen behouden hun omvangrijke uitrustingslijst met ondermeer 7-inch TFT-scherm, gyrokompas navigatie, Apple CarPlay™, Android Auto™, elektrisch bedienbaar scherm, Smart Key-bediening, 4 rijmodi, HSTC en Hill Start Assist.
Honda Gold Wing lichter en stabieler
De motor en het frame werden voor de nieuwe Gold Wing in 2018 als een eenheid ontworpen om de rijpositie naar voren te brengen en tegelijk een veel compactere en lichtere motorfiets te creëren. Het aluminium frame is geconstrueerd rond een dubbele wishbone voorvork, waardoor het motorblok meer naar voor kon komen te zitten – aangezien het voorwiel op en neer beweegt in een meer verticaal vlak – terwijl het geheel tegelijkertijd zorgt voor verfijnde veringskarakteristiek en stabiliteit in de voorpartij dankzij extra stijfheid en verminderde wrijving.
Soepel zescilinder blok van 1.833 cc
De ultracompact gebouwde 24 kleps zescilinder boxermotor levert 92 kW (125 pk en een koppel van 170 Nm. De toepassing van Throttle By Wire (TBW) technologie maakt 4 rijmodi mogelijk: TOUR, SPORT, ECON en RAIN. De werking van het Dual Combined Brake System (D-CBS) verandert afhankelijk van de gekozen modus. Hill Start Assist (HSA) en (enkel in combinatie met het optionele DCT) Idling Stop zijn aanzienlijke surplussen voor extra gebruiksgemak en een verbeterde brandstofefficiëntie.
Optioneel 7-traps DCT
De transmissie heeft 6 versnellingen, terwijl de optionele DCT versie 7 versnellingen heeft. Daarbij worden het aangrijpen van de koppeling, de schakelsnelheid en de toerentalregimes van de schakelmomenten specifiek afgestemd op elke rijmodus. Hij beschikt ook over een voor- en achterwaartse rijhulp voor het manoeuvreren. De versie met manuele bak maakt gebruik van hetzelfde elektrische achteruitrijsysteem als in eerdere ontwerpen.
De 2021 Honda’s Gold Wing zijn per direct te bestellen.