Triple voor Aprilia met Tuono V4, Shiver 900 en RSV4 RR
Drie modelupdates, zoek de verschillen!
Naast de Tuono V4 en de Shiver 900 heeft Aprilia ook de RSV4 RR ge-update. Net als bij de twee andere modellen zijn de wijzigingen zeer subtiel.
Laten we beginnen met de stickers en logo’s op de motor, die zijn anders dan die van zijn voorganger. Maar je moet wel heel goed kijken om de verschillen te zien. Je zou eigenlijk de 2018 en 2019 versie naast elkaar moeten zetten. Het logo op de kuip is grijs i.p.v. rood en voorzien van glanzende strepen. Het race kontje is volledig zwart geworden.
Performance
De rode wielen zijn ongewijzigd maar wel voorzien van grotere remschijven (13-inch) in combinatie met M50 mono-block remklauwen. De cilinders van het 65-graden motorblok van de RSV4 hebben ultralichte zuigers met nieuwe segmenten, bedoeld om verlies van compressie te verminderen en prestaties te vergroten. De zuigerpengaten zijn ook geperfectioneerd om wrijving te verminderen.
Smartphone connection
Voor het eerst heeft de RSV4 de mogelijkheid om verbinding te maken met je smartphone. Op het TFT-kleurendisplay kun je de spraakopdrachten en oproepbeheer aflezen. Ook is het mogelijk rij-data vast te leggen op je smartphone. Die kun je dan later op je gemak analyseren, net als in de racerij.
Overcompleet
De nieuwe RSV4 wordt standaard geleverd met verschillende elektronische rij-modi met tractiecontrole, wheelie control, launch control, quick-shifter, snelheidsbegrenzing en zelfs cruise control.
Zijn deze upates nog niet genoeg? Dan heeft Aprilia een complete range onderdelen en accessoires waarmee je je motor nog completer en nog meer eigen kan maken.