Indian Pursuit: het nieuwe vlaggenschip!
Vanaf 40.090 euro, maar dan heb je ook wat...
Voor de Indian Pursuit heeft de Amerikaanse fabrikant alles uit de kast getrokken. Meer comfort kan een motorfiets bijna niet bieden. Dat heeft een forse prijs: minimaal 40.090 euro. Maar dan heb je ook wat!
De Indian Pursuit is het nieuwe vlaggenschip. Een met de nodige comfortabele toeters en bellen omhangen topvariant van de Indian Roadmaster. Aluminium frame, design en het 1.768 cc vloeistof gekoelde motorblok zijn nagenoeg hetzelfde, maar verder houdt elke gelijkenis op. De Pursuit moet door uitrusting en opties de meeste verwende toermotorliefhebber verleiden.
Indian Pursuit krachtige zwaargewicht
De dikke V-twin motor levert 121 pk. Gezien de cilinderinhoud is dat niet overdreven veel. Het koppel van 178 Nm bij slechts 3.800 toeren is veel indrukwekkender. Trekkracht kan de Pursuit ook wel gebruiken met een gewicht (vol getankt) van 416 kg. Er zijn op dit moment weinig motoren die deze waarde op de schaal kunnen zetten.
Drie rijmodi
Het redelijk ‘old school’ ogende motorblok is inwendig volledig bij de tijd met bovenliggende nokkenassen en vier kleppen per cilinder. Kleppen stellen is niet nodig, want die zijn hydraulisch zelfstellend. Scheelt in onderhoudskosten. Bij de Pursuit kun je kiezen uit drie rijmodi. Dat zijn Rain, Standard en Sport, waarbij de laatste toch vooral het standje zal zijn voor meer dynamisch cruisen.
Verwarming, bergruimte en comfort
De kuip en beenschilden moeten je goed uit de wind houden. In de beenschilden, de fairings, zitten extra lampen. Verwarmde handvaten en verwarmd zadel zijn standaard. Dat geldt ook voor de zijkoffers en topkoffer, die samen tot aan 133 liter bagageruimte bieden. Je kunt alles in een keer op slot zetten. Dat gaat keyless, dus met de sleutel op zak. Ook voor starten hoef je die niet tevoorschijn te halen.
Nieuw: touchscreen
Volledig nieuw is het vrij forse touchscreen met Ride Command-functie, dat onder de analoge snelheidsmeter en toerenteller is geplaatst. Ride Command biedt uitgebreide infotainment en navigatie. Je kunt via Apple Carplay een iPhone koppelen en talrijke data uitlezen over verbruik, rit, afstanden en motorinstellingen en motorsystemen. De tegels kun je zelf instellen en rangschikken.
Elektronisch geregelde vering
De Indian Pursuit onderscheidt zich verder door een nieuw, volledig elektronisch geregelde achtervering van topmerk Fox. De veerdemper stelt zich automatisch in op de belading. Je kunt dat instellen via het touchscreen. De remmen zijn van Brembo met radiaal gemonteerde klauwen en schijven van 320 mm diameter, zoals bij meer sportieve motorfietsen. Dit systeem vertraagt krachtig en dat heb je nodig met zoveel gewicht.
Bochten-abs en traction control
Ook nieuw is een zesassige IMU van Bosch, die de elektronische achtervering, abs en traction control onder alle omstandigheden, dus ook in bochten, optimaliseert. En ja, het is prettig dat abs optimaal werkt als je met met een motor van 416 kg plotseling hard moet remmen in een bocht.
Prijzen en meer van de Indian Pursuit
Voor de Indian Pursuit betaal je 40.090 euro. Wil je de speciale kleur Aluminium Jade, dan komt er nog 900 euro bij. De prijs is verder op te drijven met een keur aan extra’s en accessoires. Dat zijn onder meer adaptieve led-koplampen, een PowerBand Audiokit van Indian voor nog krachtiger geluid dan het standaard audiosysteem van 200 Watt, grotere front fairings, zadeltassen of een hoger Mitred Mid-Rise stuur.