Indian Challenger en Chieftain Elite!
Er komen maar enkele tientallen naar Europa
Indian trekt alle registers open met twee exclusieve cruisers: de Elite-versies van de Challenger en Chieftain.
De Indian bagger-modellen Challenger en Chieftain blinken al uit door styling en uitrusting. De gelimiteerde Elite-versies leggen de lat nog hoger. Van de eerste worden er slechts 200 gebouwd en van de tweede maar 150. Naar Europa komen er respectievelijk 25 en 20 stuks.
Indian Challenger Elite
De Challenger Elite valt op door de kleuren Stealth Gray en Black Metallic met rode accenten, zoals het stiksel op het zadel en de Elite badges. De machine heeft het krachtige vloeistofgekoelde V2 blok van Indian van 1.768 cc (108), 122 pk en 178 Nm aan koppel.
Je kunt kiezen uit drie rijmodi. Je hebt de beschikking over elektronisch aanpasbare achtervering, adaptieve led-koplamp, led driving lights, een verstelbaar windscherm en een audio-installatie van 400 Watt. Standaard zijn ook keyless ignition, bandenspanningscontrole en afsluitbare zijkoffers met meer dan 68 liter bergruimte.
Indian Chieftain Elite
Deze Chieftain valt op door Heavy Metal Smoke lak met bronzen accenten. Verder vallen andere zaken op, zoals led-verlichting in de zijkoffers, comfort zadel, verlaagde zitpositie en wielen van gefreesd lichtmetaal.
Luchtkoeling
De Chieftain Elite heeft het Thunderstroke 116 blok met luchtkoeling. De cilinderinhoud is net wat meer maar het vermogen is iets minder dan dat van de Challenger. Het maximum koppel komt op 171 Nm bijvoorbeeld. Ook hier heb je drie rijmodi en de bij de Challenger genoemde extra’s.
Verwarmbaar en te koelen zadel
Trouwens, er is nog een waslijst aan opties voor beide modellen. Zo kun je kiezen voor een ClimaCommand Heated and Cooled zadel. Rijder en meerijder kunnen onafhankelijk van elkaar verwarming en koeling regelen. Dan zijn er nog de Spirit Lake Luggage Collection, Hard Lower Fairings of een een audio-installatie van maar liefst 800 watt.