achtergrondafbeelding
Moto Morini Scrambler 1200 Gulf Edition

EICMA 2018: Moto Morini Scrambler 1200 Gulf Edition

Direct herkenbaar aan legendarische kleurstelling

15 nov 2018, 8:00  •  Nieuws
Bart Oostvogels Door Bart Oostvogels. Een échte nieuwsjager en liefhebber van auto’s én motoren. Hoe lichter, hoe beter.

Moto Morini presenteert een zogeheten Gulf Edition van de Scrambler 1200. De uitvoering is direct herkenbaar aan de legendarische kleurstelling oranje en blauw, onder meer bekend geworden dankzij de legendarische film ‘Le Mans’ met in de hoofdrol Steve McQueen en de Porsche 917K Gulf.

Tweecilinder V-twin

Het hart van de Moto Morini Scrambler 1200 Gulf Edition wordt gevormd door de beroemde tweecilinder V-twin met 87 graden blokhoek, ook wel bekend als de CorsaCorta. Het blok is ook te vinden in de Corsaro ZZ en ZT supernaked bikes. De krachtbron levert 116 pk. Moto Morini heeft naar eigen zeggen veel arbeid gestoken in het uitlaatgeluid. De Scrambler 1200 moet als een échte Scrambler klinken. Vol van volume en met een rauw randje.

MOTO MORINI SCRAMBLER 1200 GULF

Technische specificaties Moto Morini Scrambler 1200 Gulf Edition

  • Lengte: 2.120 mm
  • Breedte exclusief zijspiegels: 860 mm
  • Zadelhoogte: 820 mm
  • Grondspeling: 130 mm
  • Stuurhoogte: 970 mm
  • Stuurhoek: 30°
  • Rijklaargewicht: 205 kilogram
  • Materiaal: Staal 25CrMo4 trellis gelast met TIG technologie
  • Wielbasis: 1.500 mm
  • Rem vóór: dubbele schijven, 320 mm, vier zuigers per cilinder van Brembo
  • Rem achter: enkele schijf, 220 mm, twee zuigers per cilinder van Brembo
  • ABS: BOSCH MP9.1 systeem op beide wielen, uitschakelbaar in menu
  • Wiel vóór: 3,50”x17” spaakwiel, tubeless
  • Wiel achter: 5,50”x17” spaakwiel, tubeless
  • Band vóór: 120/70-17” Pirelli Scorpion Rally STR
  • Band achter: 180/55-17” Pirelli Scorpion Rally STR
  • Motormanagement: ECU
  • Dashboard: 5-inch LCD-display met multi-window configuratie
  • Motorcode: FMVE11
  • Vermogen: 116 pk (85,4 kW) bij 8.000 toeren per minuut
  • Koppel: 108 Nm bij 7.000 toeren per minuut
  • Cilinders: V2 87°
  • Boring x slag: 107 x 66 mm
  • Motorinhoud: 1.187 cc
  • Koelsysteem: vloeistof
  • Transmissie: 6 versnellingen
  • Koppeling: gepatenteerd geïntegreerd antihopping-systeem
  • Emissie: Euro 4
  • Wielophanging vóór: Ø 46 mm Upsidedown telescopische vork volledig instelbaar in voorbelasting, demping in compressie en rebound.
  • Wielvlucht vóór: 135 mm
  • Wielophanging achter: enkele schok met progressieve link naar swingarm, volledig instelbaar in de voorbelasting (met hydraulisch commando op afstand), hoogte, demping bij rebound.
  • Wielvlucht achter: 135 mm
Share Tweet Share Share E-Mail
Bovag logo
  • Klantbeoordeling 8,2
  • Altijd BOVAG Garantie
  • 10.500 aangesloten BOVAG garages
  • Heldere All-in prijzen