achtergrondafbeelding
Ducati 1299 Panigale R Final Editions

Ducati 1299 Panigale R Final Editions: de laatste zijn in aantocht

Elke motorfiets wordt geleverd met een certificaat van echtheid

28 nov 2018, 6:42  •  Nieuws  •  Door Bart Oostvogels

Ducati is gestart met het leveren van de allerlaatste 1299 Panigale R Final Editions aan het Ducati-dealernetwerk. Er zijn slechts 1.299 van deze motorfietsen (een gelimiteerde, genummerde editie) gebouwd. Elke motorfiets wordt geleverd met een certificaat van echtheid.

Eerbetoon

De 1299 Panigale R Final Editions is een bijzondere motorfiets, uitgebracht ter ere van het motorblok waarmee Ducati geschiedenis heeft geboekt, onder meer in het Wereldkampioenschap Superbike.

Ducati 1299 Panigale R Final Editions

Wegmotor

Elke 1299 Panigale R Final Edition is een Euro 4-compatibele wegmotor. De Final Edition Superquadro is een uitloper van de 1299 Superleggera motor en heeft een vermogen van 209 pk bij 11.000 toeren per minuut en een koppel van 14,5 kgm bij 9.000 toeren per minuut. Het beschikt over een lichtere krukas met een grotere krukaspen en wolfraam balanceringspads, terwijl de drijfstangen, evenals de inlaat uitlaatkleppen, van titanium zijn gemaakt. Net als bij Superbike motoren hebben de twee zuigers met een diameter van 116 mm slechts twee segmenten en schuiven ze op stalen cilindervoeringen.

Ducati 1299 Panigale R Final Editions

Ducati Corse

De monocoque structuur, ontwikkeld in samenwerking met Ducati Corse, bevat de airbox en speelt een centrale rol in het beperken van het drooggewicht van de 1299 Panigale R Final Edition tot slechts 179 kilogram. De chassisopstelling is voorzien van mechanische Öhlins ophanging en een balhoofdhoek van 24 graden.

Akrapovič-uitlaat

Even geavanceerd en licht is de complete Akrapovič-uitlaat van titanium met een hoge dubbele demper (Euro 4), precies zoals die van de Panigale R die net zijn deelname aan het wereldkampioenschap Superbike heeft beëindigd. Het elektronicapakket is voorzien van de Bosch Inertial Measurement Unit (IMU) en is uitgerust met ABS Cornering, Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Traction Control (DTC) EVO en Engine Brake Control (EBC). Deze systemen hebben standaardinstellingen gekoppeld aan de geselecteerde rijmodus (Race, Sport en Wet), maar kunnen naar wens worden gepersonaliseerd.

Share Tweet Share Share E-Mail

Hallo! Deze website maakt gebruik van cookies

Je kunt hier aangeven welke cookies we mogen plaatsen. De noodzakelijke (functionele) en statistiek-cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de site te verbeteren. Die staan dus altijd aan. Voor een perfect werkende website – dus inclusief embedded content als video’s – kun je het beste alle vakjes aanvinken. Hoe dan ook: veel plezier! Lees onze volledige privacyverklaring hier.