BMW-studie van elektrische superbike
Batterij en elektromotor in S 1000 RR-verpakking
Is de elektrische BMW eRR sneller dan zijn evenbeeld S 1000 RR? Kan maar zo zijn, want zelfs een BMW C evolution motorscooter geeft de S 1000 RR de eerste meters al het nakijken.
De experimentele eRR is de nieuwste creatie uit de designkeuken van BMW Motorrad – een elektrisch aangedreven supersporter die in samenwerking met de Technische Universiteit van München is gecreëerd.
[parallex-1]
Stephan Schaller, Hoofd BMW Motorrad, schetst de gedachtegang achter dit idee: “Motorsportliefhebbers krijgen de kriebels van de RR. Of het nu gaat om acceleratie, handling of topsnelheid, de BMW S 1000 RR is de norm. In de sprint over de eerste vijf meter, tot aan 50 à 60 km/uur, moet de RR met zijn 146 kW (199 pk) echter zijn meerdere erkennen in de elektrisch aangedreven BMW C evolution motorscooter van 26 pk.” En zo is dus het plan voor de eRR ontstaan. BMW noemt nog geen vermogen en prestaties, die volgen later. Schaller zegt dat het rijden sensationeel is.
[parallex-2]