achtergrondafbeelding

Wat is er nieuw bij Triumph voor 2020?

Modern Classic modellen met meer power en meer exclusiviteit

5 nov 2019, 11:44  •  Nieuws  •  Door Wim Otten

Triumph zet in op krachtiger motoren en tooit die met eerste klas componenten. De toon is gezet met de Street Triple RS. Nu zijn meer potente en exclusieve versies op de EICMA in Milaan onthuld van de Thruxton, Bobber en de Bonneville.

Triumph Bobber TFC

De Bobber TFC is het derde volledig nieuwe Triumph Factory Custom-model dat op de markt wordt gebracht. De Bobber TFC heeft een 1.200 cc High Torque blok met meer vermogen, een lichter rijwielgedeelte met hoogwaardige componenten en het hoogste niveau van de unieke TFC-uitrusting en technologie. De productie is gelimiteerd op 750 stuks, elk met een genummerde unieke badge en Bobber TFC handover pack met onder meer een door Triumph’s CEO Nick Bloor met de hand ondertekende brief en een lederen TFC-rugzak.

Meer power en lichter

De nieuwe Bobber TFC levert 10 pk (+13%) meer vermogen dan de standaard Bobber en Bobber Black. Dit is te danken aan tal van upgrades, waaronder lichtere componenten. Het levert een 5 kg lager totaalgewicht op. Er is tevens een uitlaatsysteem alleen voor de Bobber TFC ontwikkeld, met Arrow titanium dempers en koolstofvezel eindkappen. Uniek aan de Bobber TFC zijn ook de racewaardige Brembo 4-zuiger M50 radiale Monobloc remklauwen.

Triumph Bonneville Bud Ekins

In 2020 introduceert Triumph twee zeer speciale edities van de Bonneville T120 en T100 met de iconische naam van de legendarische stuntrijder Bud Ekins. Bud, een motoricoon uit de jaren zestig, was een professionele Hollywood-stuntman en getalenteerde motorcrosser en woestijnracer. Als stand-in voor Steve McQueen maakte hij de befaamde sprong met een motorfiets voor de film The Great Escape. De twee nieuwe fraaie speciale edities zijn voorzien van een uniek kleurenschema dat is geïnspireerd door de stuntmotor van Bud Ekins. Ze vallen verder op door een reeks speciale details en accenten.

Special Editions van stuntmotor

De 2020 Bonneville T120 en Bonneville T100 Bud Ekins Special Editions hebben alle klassieke stijlelementen en moderne technologie van de standaard Bonneville T120 en Bonneville T100. Elk model heeft echter een tweekleurig kleurenschema met handgeschilderde biezen en het historische Triumph-logo. Niet eerder is dat gebruikt op een af-fabriek Triumph. Het unieke Californische ‘flying globe’ Bud Ekins-tanklogo, een ‘vliegende wereldbol’, siert eveneens voor het eerst een productieversie van Triumph. Dat logo zit ook op het voorspatbord. De T120-versie levert 80 pk en de T100 55 pk.

Triumph Thruxton RS

De nieuwe Thruxton RS is de opvolger de R-versie. De prestaties zijn naar een hoger niveau getild. Het tweecilinder blok van 1.200 cc levert 8 pk meer vermogen en komt daarmee nu op 105 pk. Dat is bereikt met een serie technische upgrades. Dat zijn onder meer hoge compressiezuigers, herziene inlaat- en uitlaatpoorten en nokprofielen, een secundair luchtsysteem en een hele reeks lichtere motoronderdelen. De Thruxton RS is 6 kg lichter dan de R. Ingrediënten waar liefhebbers van sportmotoren zullen smullen, zijn onder meer de radiale Brembo M50 Monobloc klauwen, Metzeler Racetec RR banden en een upside down-voorvork die rechtstreeks is afgeleid van het exemplaar dat op de Moto 2-racers van Triumph zit. Achter zijn dubbele Öhlins dempers gemonteerd.

 

 

 

Share Tweet Share Share E-Mail