Updates voor Honda Gold Wing
Toermachine van Honda krijgt nog meer voorzieningen
Honda heeft voor 2020 een paar updates in petto voor zijn Gold Wing, óf Honda GL 1800 Gold Wing 2020 zoals het model volmondig heet. Voor 2020 komen er verbeteringen aan de ophanging en wordt de wendbaarheid bij lage snelheden geoptimaliseerd. Maar er is meer!
Sinds 2018
De Honda Gold Wing is in 2018 helemaal opnieuw ontworpen met een radicale gewichtsvermindering, nieuw frame, dubbele wishbone voorophanging, Apple CarPlay, elektrisch windscherm, Smart Key, 4 rij-modi, Hill Start Assist, Honda Selectable Torque Control (HSTC) en 4 kleppen per cilinder op de iconische zescilinder.
Updates
Voor 2020 zijn er nog een paar extra vernieuwingen toegevoegd. Zo is Bluetooth-connectiviteit toegevoegd en voor 2020 is er ook de mogelijkheid om twee USB-kabels in te pluggen. Daarnaast kregen alle karten van de toermachine voor 2020 een update en is er nu ook de mogelijkheid om tot 99 waypoints op voorhand in te voeren, met het oog op een gedetailleerde reisplanning. DCT-updates zijn doorgevoerd om de wendbaarheid met lage snelheid te optimaliseren. Het nieuwe Gold Wing DCT-systeem biedt een 1,8 km per uur ‘Wandel modus’ en een 1,2 km per uur achteruit. Gemakkelijk te bedienen vanop het stuur. Het achteruit rij systeem is bijzonder licht.
Meer comfort
De Gold Wing Touring-versies hebben voortaan vernieuwde ophanging en grotere handvatten voor de passagier, om het comfort over lange afstanden nog verder te verbeteren. De nieuwe Matte Ballistic Black Metallic Gold Wing Bagger mét DCT, krijgt gezelschap van een Pearl Glare White Gold Wing Touring Deluxe.
Flat Six
Het hart van de vorige Gold Wing is sinds 2002 de vlotte Flat Six. Om de ambities omtrent de stuureigenschappen en de wendbaarheid waar te maken, moest in 2018 niet alleen het frame, maar ook het blok verbeterd worden. Dat blok is nog steeds een Flat Six, maar het heeft 4 kleppen per cilinder (i.p.v. 2), is compacter en weegt 6,2 kg minder. Het topvermogen komt uit op 93 kW (126,5 pk) bij 5.500 tpm en het maximum koppel is 170 Nm bij 4.500 tpm.