Triumph Trident: nieuwe middelzware naked met 660 cc
Nieuw instapmodel binnen driecilinder roadster line-up
Triumph introduceert in het voorjaar van 2021 een nieuwe middelzware naked onder de naam Trident. Een eerste designprototype geeft aan wat we van de Trident kunnen verwachten.
Nieuw instapmodel
De Trident vormt straks een nieuw instapmodel binnen Triumph’s gelauwerde driecilinder roadster line-up. Het merk belooft een concurrerende prijs. Met het model richt Triumph zich op een nieuwe generatie motorrijders. De motorfiets krijgt een krachtbron van 660 cc. Die driecilinder kennen we al van de Triumph Street Triple S.
Vloeistofgekoelde driecilinder in-lijn
Op deze Street Triple S levert de 660 cc-driecilinder 66 Nm aan koppel en maximaal 95 pk. In A2-specificatie produceert de vloeistofgekoelde driecilinder in-lijn met 12 kleppen en DOHC-techniek maximaal 48 pk en 60 Nm.
Trident designprototype
Om het publiek alvast op te warmen voor de Trident presenteert Triumph een designprototype. Het prototype is het resultaat van een vierjarig ontwikkelingsprogramma onder leiding van een toegewijd team in het ontwikkelingscenter van Triumph in Hinckley in het Verenigd Koninkrijk, dat deel uitmaakt van het wereldwijde hoofdkantoor waar elke Triumph wordt ontworpen en prototypen worden gemaakt.
Rodolfo Frascoli
Het Hinckley-designteam kreeg assistentie van Rodolfo Frascoli. Samen hebben zij een nieuw design voor de Trident ontwikkeld met een onderscheidende, dynamische en aantrekkelijke nieuwe kijk op de stijl en uitstraling van Triumph. Rodolfo Frascoli is een gepassioneerde Triumph-fan die de Italiaanse designfilosofie in de Triumph-designtaal heeft omgezet (met name zichtbaar in de nieuwste generatie Tiger 900). De focus in het design was gericht op harmonie, van de stijl tot de ergonomie en van de geïntegreerde technologie tot de motorprestaties.
Nieuw rijwielgedeelte
In het ontwerp is uitgebreide kennis en ervaring op het gebied van rijgedrag en handling verwerkt voor het bereiken van een wendbaar en dynamisch rijgedrag. Aan de basis hiervan staat een geheel nieuw rijwielgedeelte. Samen met een geweldige toegankelijkheid voor de rijder en een natuurlijke rechte zitpositie zorgt dat voor comfort en een vertrouwd en inspirerend gevoel.
Trident-verhaal
Steve Sargent. Triumph Chief Product Officer: “Het Trident design prototype markeert het begin van een spannend nieuw hoofdstuk voor Triumph, waarbij de opdracht vooral draaide om het plezier, van het uiterlijk tot de uiteindelijke rit. Met zijn pure minimalistische vorm, strakke lijnen, Triumph-design DNA en meer dan een vleugje van de gespierde uitstraling van onze Speed Triple geeft dit ontwerp de eerste blik op het volledige toekomstige Trident-verhaal. Uiteindelijk was ons doel om een nieuwe kijk op karakter en stijl te geven, naast het toegankelijke, gemakkelijke rijgedrag en de kwaliteit waar Triumph om bekend staat – voor een prijs die echt concurrerend is”.