Nieuwe Triumph Street Triple RS in 5 highlights
Een verdraaid lekkere naked
Daar is ie dan: de nieuwe Triumph Street Triple RS. Misschien wel de lekkerste Street Triple tot nu toe. We zetten alle feiten op een rij in 5 highlights.
Highlight 1: lekker veel power
Triumph rust de Street Triple RS uit met een 765 cc grote driecilinder. Deze voldoet al aan de Euro 5-norm. De driecilinder levert 79 Nm bij 9.350 toeren per minuut en levert 9 procent meer koppel in het middengebied. Het maximum vermogen komt uit op 123 pk bij 11.750 toeren per minuut. Andere kenmerken van de aandrijflijn zijn een nieuwe uitlaatdemper met een vrijere doorstroming en een helderder, meer onderscheidend geluid, een wrijvingsarme versnellingsbak, met koppelingsbekrachtiging en slipkoppeling. Triumph Shift Assist – een quickshifter voor op- en terugschakelen – is ook van de partij.
Highlight 2: agressieve styling
De Street Triple RS heeft opvallende dubbele LED-koplampen met dagrijlicht, hoekige bodypanelen, een uitlaatdemper met koolstofvezelafwerking, nieuwe spiegels, een nieuwe stuurklem (met Triumph-logo) en een nieuw titaniumzilverkleurig frame. Check ook de afneembare duocover.
Highlight 3: TFT-scherm
De motorfiets is uitgerust met een nieuw TFT-scherm met nieuwe graphics. Het MyTriumph-connectiviteitssysteem heeft GoPro-interactie, Turn-by-turn navigatie en muziek- en telefoonbediening.
Highlights 4: rijmodi
De nieuwe Triumph heeft vijf verbeterde rijmodi, te weten Road, Rain, Sport, Track en Rider voor aanpasbaarheid door de rijder.
Highlight 5: de remmen, vering en banden
Brembo M50-remmen, volledig instelbare Öhlins-vering en Pirelli Diablo Supercorsa SP V3-banden. Om er wat dieper op in te gaan. Triumph rust de machine uit met een Showa 41 mm upside down-voorvork, een volledig instelbaar Öhlins STX40 piggyback-reservoir, een Brembo achterremklauw met enkele zuiger, dubbele Brembo M50 4-zuiger radiale monobloc voorremklauwen en een radiale rempomp en verstelbare remhendel van Brembo.
SPECIFICATIES TRIUMPH STREET TRIPLE RS
- ENGINE TYPE Liquid-cooled, 12 valve, DOHC, in-line 3-cylinder
- CAPACITY 765 cm3
- BORE STROKE 77.99mm / 53.4mm
- COMPRESSION 12.54:1
- MAX POWER 123PS / 121.36 BHP (90.5kW) @11750rpm
- MAX TORQUE 79Nm @ 9350rpm
- SYSTEM Multipoint sequential electronic fuel injection with SAI. Electronic throttle control
- EXHAUST Stainless steel 3 into 1 exhaust system low single sided stainless steel silencer
- FINAL DRIVE X ring chain
- CLUTCH Wet, multi-plate, slip-assisted
- GEARBOX 6-speed with Triumph Shift Assist
- FRAME Front – Aluminium beam twin spar.
- Rear – 2 piece high pressure die cast
- SWINGARM Twin-sided, cast aluminium alloy
- FRONT WHEEL Cast aluminium alloy 5-spoke 17 x 3.5 in
- REAR WHEEL Cast aluminium alloy 5-spoke 17 x 5.5 in
- FRONT TYRE 120/70 ZR17
- REAR TYRE 180/55 ZR17
- FRONT SUSPENSION Showa 41 mm upside down big piston forks (BPF), Adjustable compression damping, rebound damping and preload adjustment.
- REAR SUSPENSION Ohlins STX40 fully-adjustable piggyback reservoir RSU
- FRONT BRAKE Twin 310 mm floating discs, Brembo M50 4-piston radial monobloc calipers
- REAR BRAKE Single 220 mm disc, Brembo single piston caliper, switchable ABS
- WIDTH HANDLEBARS 775mm
- HEIGHT WITHOUT MIRRORS 1085mm
- SEAT HEIGHT 840mm
- WHEELBASE 1405mm
- RAKE 23.9˚
- TRAIL 100mm
- DRY WEIGHT 166 kg
- TANK CAPACITY 17.4 Litres
- FUEL CONSUMPTION ** 5.2 l/100km
- CO2 EMISSIONS ** 119 g/km