Nieuw in 2026: Suzuki SV-7GX
Interessante middenklasser en opstapper
De Suzuki SV-7GX heeft dezelfde motor als de beproefde V-Strom 650. Verder is hij helemaal nieuw. Een crossover zoals de Suzuki GSX-S1000GX.
De Suzuki SV-7GX is sportief en wendbaar als een naked bike, maar met het comfort van een toermotor. Volgens Suzuki is hij net zo geschikt voor beginnende rijders als voor ervaren motorrijders. Je moet wel even wachten, want in de loop van 2026 komt hij bij de dealers.

Suzuki SV-7GX slank gebouwd
De Suzuki SV-7GX is ontworpen voor rijders die van alles wat willen: plezier op bochtige wegen, comfort tijdens lange ritten en gemak in het dagelijks verkeer. Hij staat op 17-inch wielen, biedt een rechte zitpositie en is slank van bouw.
Krachtbron van V-Strom 650
Onder de gestroomlijnde kuip klopt een bekende hart van Suzuki: de 645 cm³ 90° V-twin die je ook vindt in de SV650 en V-Strom 650. In de SV-7GX is het blok verder verfijnd met moderne technologie zoals Ride-by-wire, drie rijmodi, tractiecontrole en een Bi-directional Quick Shifter voor schakelen zonder koppeling.

Sportief design, doordacht comfort
Qua looks positioneert Suzuki de SV-7GX tussen de sportieve GSX-S1000GX en de avontuurlijke V-Strom 650. Het silhouet is strak en verticaal, met scherpe lijnen en een gespierde uitstraling. De aerodynamische kuip is ontwikkeld in de windtunnel en voorzien van een verstelbaar windscherm. Samen met de standaard handkappen zorgt dit voor meer comfort.

Lage zithoogte
Ook over de ergonomie is goed nagedacht: een zadelhoogte van slechts 795 mm, een breed aluminium stuur en slim geplaatste voetsteunen zorgen voor een natuurlijke houding en moeiteloos sturen. Zelfs bij lage snelheden of in stadsverkeer voelt de SV-7GX licht en wendbaar aan.
Slimme technologie
Dankzij het Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.) kun je kiezen uit drie rijmodi (A, B en C) en twee niveaus van tractiecontrole. Daarnaast zijn systemen als Easy Start en Low RPM Assist standaard. Dat laatste systeem is ideaal voor soepel wegrijden zonder dat de motor afslaat.

SV-7GX met rijmodi!
Het 4,2-inch full-color TFT-display biedt helder overzicht over alle functies, inclusief rijmodi en tractiecontrole. Via Bluetooth is het scherm te koppelen aan een smartphone met de Suzuki Ride Connect+ App, waarmee onder meer turn-by-turn navigatie, meldingen en weersinformatie worden weergegeven.
Flinke actieradius
De SV-7GX heeft een brandstoftank van 17,4 liter. Door het rij lage brandstofverbruik is dat genoeg voor een flinke actieradius tot wel 400 km. De geïntegreerde bagagedrager en optionele kofferset maken de motor geschikt voor weekendtrips en dagelijks woon-werkverkeer. De vering is comfortabel met 125 mm veerweg voor en 129 mm achter. De achtervering is in zeven standen verstelbaar.
Kleur, garantie en première
De nieuwe Suzuki SV-7GX verschijnt in drie kleuren: Pearl Brilliant White / Metallic Triton Blue, Pearl Matte Greige met rode accenten en Glass Sparkle Black met blauwe details.
Net als alle nieuwe Suzuki’s wordt ook de SV-7GX geleverd met 6 jaar garantie en 6 jaar pechhulp. De Nederlandse première vindt plaats op de Motorbeurs Utrecht van 19 t/m 22 februari 2026, waar de SV-7GX voor het eerst live te bewonderen is. De prijzen worden vlak voor de marktintroductie in de zomer van 2026 bekendgemaakt.
