achtergrondafbeelding
MotorRAI.nl vooruitblik 2019

Naar deze motoren kijkt de MotorRAI.nl-redactie uit in 2019

Wat wordt 2019 weer een fantastisch motorjaar!

28 dec 2018, 7:00  •  Nieuws  •  Door De Redactie

In het jaar 2019 staan er de nodige nieuwe motoren op de agenda. Dat wordt hoe dan ook genieten. Maar naar welke motoren kijkt de redactie van MotorRAI.nl nu echt uit? We laten Wim Otten, Bart Oostvogels en Kris Spithout aan het woord.

De favorieten voor 2019 van Wim Otten:

“Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. Het aanbod van lichte motoren groeit enorm. Dat zijn dan de 125 cc’s, waar je als achttienjarige met het motorrijbewijs op zak op mag rijden. Persoonlijk vind ik de Yamaha YZF-125R erg mooi. Het is net een Yamaha R1. Een vorm van sentiment steekt de kop op bij het zien van de Kawasaki W800. De styling is zo 100 procent retro, alsof je oog in oog staat met de W800 van weleer. 90 procent van de onderdelen is echter helemaal nieuw. En je kunt kiezen uit een versie Street of Cafe met een bikinikuipje.”

Moto Guzzi V85TT
“Een motor om naar uit te kijken is beslist de Moto Guzzi V85TT. Een allroader met een 850 cc V-twin blok en cardan! Dat blok is volledig nieuw. De introductie is ergens in 2019 en dan worden meer specificaties bekend. Het sterkere boxerblok van BMW met ShiftCam-technologie tref je in 2019 niet alleen in de R 1250 GS of R 1250 RT maar ook in de R 1250 RS. En juist deze variant heeft een flink ander uiterlijk. De kuip is veel spitser en sportiever van vorm. Dat doet hem goed. Het was al een bijzonder fijn sturende boxer en nu heeft hij ook een uiterlijk dat hem begerenswaardig maakt.”

Wim Otten heeft een Triumph Explorer 1200 XCX.

MotorRAI.nl - Wim Otten

De favorieten voor 2019 van Bart Oostvogels:

“2019 wordt een schitterend jaar voor de motorliefhebber, helemaal als de zomer net zo mooi wordt als in 2018. Motorfabrikanten pakken groots uit in 2019 met introducties van talloze modellen. Ik heb bijzonder hoge verwachtingen van de Suzuki Katana. Hoewel de techniek al bekend is van de GSX-S1000F is het toch bijzonder dat deze iconische naam na tientallen jaren terugkeert op de markt. Wat design betreft is de nieuwe Katana in mijn ogen zeker geslaagd.”

Japanners, Duitsers en Italianen
“Ook kijk ik uit naar twee superbikes: de BMW S 1000 RR en Ducati Panigale V4R. Twee pareltjes met hypermoderne techniek. Ik ben vooral benieuwd of ze ook geschikt zijn voor dagelijks gebruik. En dan de Yamaha Niken GT, tja. Daarop moet je gewoon gereden hebben. Is de Niken GT echt het de ideale daily driver? Groot fan ben ik van de looks van de nieuwe Z900RS en Z900RS Cafe van Kawasaki, beide een hommage aan de Kawasaki Z1 uit 1972. Vooral de Cafe-variant ziet er fantastisch uit! Tot slot denk ik dat de Honda CBR650R echt een feest is om op te rijden. Het motorblok klimt voortaan 1.000 toeren per minuut hoger in de toeren. Dat moet vast een feest voor het oor zijn.”

Bart Oostvogels heeft een Yamaha MT-07 ABS.

MotorRAI.nl - Bart Oostvogels

De favorieten voor 2019 van Kris Spithout:

“Het kan haast niet anders dat 2019 een nog mooier motorjaar zal worden dan het afgelopen jaar. De grote merken hebben al behoorlijk uitgepakt tijdens internationale beurzen als Intermod in Keulen en EICMA in Milaan. Een paar merken springen er wat mij betreft uit. Kawasaki komt onder andere met de W800 Café als prachtige aanvulling op de Modern Classics-lijn. Daarnaast presenteert Kawasaki de Versys en Versys SE. Deze revolutionaire Adventure Sports motoren hebben een nieuw design voorzien van moderne technologieën zoals adaptieve elektronische vering, quick shifter en cornering lights.”

Triumph Bonneville T120 Ace 2019

Héle flitsende kleuren
“Bij Triumph springt de Speed Twin 1200 er wat mij betreft behoorlijk uit. Een prachtige retro-bike, ik ben erg benieuwd naar de rijeigenschappen. De Limited Editions van de Bonneville ACE en Diamond zullen ook zeker goed gaan scoren. Naast al dit retro geweld mogen we superbikes als de Ducati Panigale V4R niet vergeten, deze Italiaanse powerbike is nu al legendarisch. Yamaha pakt lekker uit met de MT-07, MT-09 en MT-10. Stuk voor stuk prachtige hyper-nakeds voorzien van héle flitsende kleuren.”

Geen patatoe-patatoe
“Ook aan de jongere motorrijder met A1 en A2-rijbewijs is gedacht met de YZF-R3 en YZF-R125. Een motor waar ik veel van verwacht is de nieuwe Suzuki Katana. Maar er is één model waar ik echt om sta te popelen en dat is de LiveWire van Harley-Davidson. Geen patatoe-patatoe sound meer maar 100 procent elektrisch. Reuze benieuwd naar de ‘zoef’ van deze Livewire. Wat zal dit model gaan doen in Europa? Ik kan niet wachten, we houden je op MotorRAI.nl op de hoogte. Voor al het andere motornieuws moet je ook in 2019 bij MotorRAI.nl zijn.”

Kris Spithout heeft een Harley-Davidson Heritage Classic Anniversary.

MotorRAI.nl - Kris Spithout

Share Tweet Share Share E-Mail