achtergrondafbeelding
RAI Vereniging: 'De slimme rijder is een motorrijder'

Motorcampagne ‘De slimme rijder is een motorrijder’ start tweede jaar

RAI Vereniging zet motorcampagne voort

27 jun 2019, 8:03  •  Nieuws
Bart Oostvogels Door Bart Oostvogels. Een échte nieuwsjager en liefhebber van auto’s én motoren. Hoe lichter, hoe beter.

De motorcampagne ‘De slimme rijder is een motorrijder’ van RAI Vereniging blijkt succesvol. Reden genoeg voor RAI Vereniging om de campagne voort te zetten.

Fantastische ervaring

Motorrijden is niet alleen een fantastische ervaring, maar bovenal ook erg slim. Het helpt bij het terugdringen van de files en is erg efficiënt. Met de motorcampagne ‘De slimme rijder is een motorrijder’ hoopt RAI Vereniging meer mensen te stimuleren om op de motor te stappen.

Reductie van files

“Motoren leveren een belangrijke bijdrage aan de reductie van files. Uit eerder onderzoek van Transport en Mobility Leuven blijkt dat als 1 op 10 automobilisten overstapt op de motor, het aantal files met 40 procent afneemt. Dit heeft niet alleen een positief effect op de doorstroming, maar ook op de luchtkwaliteit, omdat het verkeer minder lang stilstaat. De meeste motorrijders kiezen voor woon-werkverkeer echter nog altijd voor de auto en gebruiken de motor vooral recreatief. Daar valt nog veel winst te behalen. Een Belgische enquête onder motorrijders concludeert dat de gemiddelde tijdwinst ten opzichte van een auto circa 20 procent is”, aldus RAI Vereniging.

Goede resultaten

Om motorrijden te stimuleren is RAI Vereniging in 2018 een motorcampagne gestart, die ook dit jaar wordt doorgezet om nog meer mensen met de positieve boodschap te bereiken. “De campagne van 2018 is zeer succesvol geweest, met goede resultaten. In totaal hebben wij meer dan 653.000 personen bereikt met de voordelen van motorrijden. Vooral de motor-quiz was een succes met ruim 10.300 deelnames. Een groot deel van de campagne-activiteiten die afgelopen jaar zijn opgestart, gaan ook dit jaar verder. Belangrijke aanvulling is dat de campagne-uitingen zich naast efficiëntie en rijplezier, ook richten op verkeersveiligheid”, aldus RAI Vereniging.

Drie doelgroepen

De online campagne ‘De slimme rijder is een motorrijder’ richt zich op drie doelgroepen:

  • De ruim half miljoen inactieve of ‘slapende’ motorrijders. Zij hebben wel een motorrijbewijs, maar hebben het afgelopen jaar niet meer gereden.
  • Een miljoen potentiële motorrijders. Zij hebben geen motorrijbewijs, maar hebben wel interesse om motor te rijden.
  • De ruim 600 duizend actieve motorrijders. Zij rijden vooral recreatief en slechts een klein deel van hen gebruikt de motor voor het woon-werkverkeer.

Speciale website

Meer weten over de campagne? Bezoek dan de website www.deslimmemotorrijder.nl waarop relevante en nieuwe actuele content per doelgroep te vinden is, alsook een kennisquiz over motorrijden. “Net als vorig jaar zijn er voor winnaars aantrekkelijke prijzen: een maand rijden op een motor (actieve motorrijders), een motorpak (‘slapende’ motorrijders) en het behalen van een motorrijbewijs (potentiële motorrijders)”, stelt RAI Vereniging.

Share Tweet Share Share E-Mail
Bovag logo
  • Klantbeoordeling 8,2
  • Altijd BOVAG Garantie
  • 10.500 aangesloten BOVAG garages
  • Heldere All-in prijzen