Kawasaki ZX-10R in het nieuw voor 2019
Kawasaki ZX-10 RR is gelimiteerd topmodel, slechts 500 stuks
Kawasaki geeft de supersportieve ZX-10R een update voor 2019. De tweewieler krijgt meer koppel en vermogen. Daarnaast introduceert Kawasaki direct de ZX-10 RR als absolute topmodel. De 2019-modellen van de Kawasaki ZX-10R staan vanaf november in de showroom.
Meer power
Het topvermogen van het 2019-modellen van de Kawasaki ZX-10R en ZX-10R SE stijgt met 3 pk naar 203 pk. Daarnaast belooft de fabrikant een betere vermogensafgifte over het hele toerenbereik. De 1000 cc grote viercilinder heeft een nieuw type klepbediening, afkomstig uit de racerij, waardoor de motor nog beter in toeren klimt en hogere toerentallen kan draaien.
Kawasaki ZX-10R
Racenokkenassen
De nieuwe cilinderkoppen zijn voorbereid op de montage van racenokkenassen met een grotere kleplift, die de cilindervulling sterk verbeteren. Kies je die upgrade, dan geniet je van een nog betere gasrespons en een nog snellere acceleratie. Optioneel levert Kawasaki een race-uitlaatsysteem.
KQS quickshifter
Je kan de Kawasaki ZX-10R en ZX-10R SE herkennen aan een gemoderniseerd design en roodgelakte kleppendeksels. In 2019 tevens zijn ze tevens uitgerust met Kawasaki’s in twee richtingen werkende KQS quickshifter. De SE kenmerkt zich verder door een adaptief KECS-veersysteem, de gesmede Marchesini wielen en de zelfherstellende laklaag, die kleine klasjes en slijtplekken zelf herstelt.
Kawasaki ZX-10R SE
ZX-10RR is nieuwe gelimiteerde versie
Kawasaki introduceert voor de èchte superbikefans de ZX-10RR. Dit is het topmodel van de ZX-10R-familie en beschikt onder meer over superlichte titanium drijfstangen van Pankl. Deze drijfstangen zijn samen 400 gram lichter waardoor de motor 600 toeren per minuut meer kan draaien. Het vermogen aan de krukas bedraagt 204 pk. Kawasaki heeft ook de veer- en dempingskarakteristieken van de voorvork en achterschokdemper van de ZX-10RR aangepast. Superlichte, gesmede Marchesini wielen maken het geheel af. De oplage is beperkt op 500 exemplaren.
Specificaties
- Motor: 4-takt viercilinder DOHC, W/C
- Boring x slag: 76,0 x 55,0 mm
- Motorinhoud: 998 cc
- Compressieverhouding: 13,0:1
- Aandrijving: ketting
- Transmissie: 6 versnellingen
- Lengte: 2.085 mm
- Breedte: 740 mm
- Hoogte: 1.145 mm
- Wielbasis: 1.440 mm
- Bodemvrijheid: 145 mm
- Zithoogte: 835 mm
- Brandstoftank: 17 liter
- Gewicht: 204 tot 208 kilogram
- Banden vóór: 120/70ZR17
- Banden achter: 190/55ZR17
- Remmen vóór: twee schijven, 304 mm
- Remmen achter: een schijf, 186 mm
Prestaties Ninja ZX-10R en Ninja ZX-10R SE
- Maximum vermogen: 203 pk (149,3 kW) bij 13.500 tpm
- Maximum vermogen (Ram Air): 213 pk (156,8 kW) bij 13.500 tpm
- Maximum koppel: 114,9 Nm bij 11.200 tpm
Prestaties Ninja ZX-10RR
- Maximum vermogen: 204 pk (150 kW) bij 13.500 tpm
- Maximum vermogen (Ram Air): 214 pk (157,5 kW) bij 13.500 tpm
- Maximum koppel: 115,7 Nm bij 11.500 tpm