In welke kleur wil jij de Suzuki V-Strom 800?
Nieuwe kleuropties en technische update
De populaire adventure bikes van Suzuki, de V-Strom 800 en V-Strom 800DE, komen voor modeljaar 2025 beschikbaar met nieuwe kleuren en accenten.
De Suzuki V-Strom 800 is een van de populairste modellen van het merk. Dat komt door zijn betaalbaarheid, best wel complete uitrusting en stuurvriendelijke karakter. Je zit hoog maar niet té hoog en de motor laat zich makkelijk omgooien in de bochten. Bovendien is hij prima voor ook wat langere (vakantie)ritten. Suzuki levert alles wat je daarbij nodig hebt. Denk aan een verhoogd windscherm, handkappen, zij- en topkoffers, navigatiesteun en een middenbok.
V-Strom 800DE hoger
De V-Strom 800DE verschilt van de 800 door een hogere zit, langere veerwegen, een groter 21-inch spaakwiel voor plus axiaal gemonteerde remklauwen, waardoor hij bij offroad-gebruik nog net wat makkelijker is te sturen. De carterbeschermplaat en de radiatorbescherming bieden weerstand tegen opgeworpen stenen.
Soepele paralleltwin
De 776cc paralleltwin motor voldoet nu aan de Euro5+ emissienorm. Het blok heeft dubbele bovenliggende nokkenassen en vier kleppen per cilinder. Het maximumvermogen bedraagt 62 kW (84,3 pk) bij 8.500 toeren per minuut, maar er is ook een vermogensversie van 35 kW (47,5 pk) voor A2-rijbewijshouders.
De nieuwe kleuren voor de Suzuki V-Strom 800 zijn:
- Metallic Oort Gray met zwarte letters en kleine rode accenten
- Metallic Matt Black met gele details
- Candy Daring Red
De nieuwe kleuren voor de Suzuki V-Strom 800DE zijn:
- Champion Yellow, nu in combinatie met blauwe spaakwielen
- Pearl Tech White, nu met rode details en blauwe spaakwielen
- Glass Sparkle Black, nu volledig zwart met kleine rode details en zwarte spaakwielen
Uitgebreid elektronicapakket
Standaard is iedere V-Strom 800 uitgerust met een uitgebreid elektronicapakket onder de noemer SUZUKI Intelligent Ride System (S.I.R.S.) met: elektronische ‘ride-by-wire’ gasklepbediening en drie rijmodi via de Suzuki Drive Mode Selector (SDMS). De paralleltwin is altijd gekoppeld aan een Bi-directional (up & down) quickshifter, waarmee schakelen snel en trefzeker gaat.
Quickshifter en lichte koppeling
Het Suzuki Clutch Assist System (SCAS) met slipperfunctie zorgt voor een lichte bediening van de koppeling en voorkomt een slippend of stuiterend achterwiel bij terugschakelen. Dankzij het Suzuki Easy Start System volstaat slechts één druk op de knop om de motor te starten. De functie Low RPM Assist zorgt ervoor dat het toerental van de motor licht wordt verhoogd bij het loslaten van het koppelingshendel om soepel vanuit stilstand weg te rijden, ook op een helling.
Met tractie controle
De V-Strom 800 is tevens uitgerust met het beproefde Suzuki Traction Control System (STCS). Dit systeem voorkomt dat het achterwiel doorslipt en geeft meer vertrouwen bij accelereren als er minder grip is. De interventiesnelheid van dit systeem is instelbaar via drie modi. Elke modus heeft invloed op de mate waarin het systeem wielspin toestaat. STCS is ook geheel uit te schakelen.
Accesoires voor de V-Strom 800/DE
Voor de Suzuki V-Strom 800 en V-Strom 800DE zijn er ook aantrekkelijke accessoirepakketen beschikbaar in de vorm van het Adventure Pack, Black Rhino Pack en Touring Pack. Deze pakketten bieden accessoires zoals handkappen, een middenbok, zwarte aluminium zij-koffers, handvatverwarming, valbeugels en LED-mistlampen.
Prijzen?
De Suzuki V-Strom 800 modeljaar 2025 is vanaf eind 2024 beschikbaar bij de Suzuki dealers. De vernieuwde V-Strom 800DE is leverbaar vanaf begin 2025. Beide modellen worden standaard geleverd inclusief zes jaar fabrieksgarantie en zes jaar pechhulp. De prijzen van de V-Strom 800 beginnen bij € 11.999,- en de V-Strom 800DE is er vanaf € 12.699,-.