achtergrondafbeelding
In detail: de Kawasaki Ninja ZX-6R 2019

In detail: de Kawasaki Ninja ZX-6R 2019

Vanaf december 2018 bij de Kawasaki-dealers - 40 FOTO'S!

12 okt 2018, 9:23  •  Nieuws  •  Door Bart Oostvogels

Leuk nieuws: de Kawasaki Ninja ZX-6R is terug! Kawasaki heeft de beroemde supersportmotor voor 2019 van de nodige upgrades voorzien. In dit verhaal belichten we de Kawasaki Ninja ZX-6R 2019 tot in detail.

Nieuwe functies

De nieuwe Kawasaki Ninja ZX-6R krijgt onder meer een KQS Quick Shift-systeem voor up-shifts. Daarnaast heeft de motor een geheel nieuw dashboard met vele nieuwe functies, zoals een zuinigheids rij-indicator, brandstofmeter en het resterende bereik.

Ergonomie

Ook aanwezig: dubbele LED-koplampen, monobloc calipers, een ‘slipperclutch’, 12V-power take off, KTRC traction control, Kawasaki’s intelligente anti-blokkeringssysteem (KIBS) en diverse ‘power modes’. Het chassis is uitgerust met een Showa BFF-voorvork. Ook de ergonomie van de rijpositie is verbeterd. De Kawasaki Ninja ZX-6R 2019 is leverbaar in de kleurstellingen Lime Green en Metallic Spark Black. Vanaf december staat ie bij de Kawasaki-dealers.

In detail: de Kawasaki Ninja ZX-6R 2019

Technische specificaties: Kawasaki Ninja ZX-6R 2019

Motor

Type motor: Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor
Cilinderinhoud: 636 cm³
Boring x Slag: 67 x 45,1 mm
Compressieverhouding: 12.9:1
Kleppensysteem: DOHC, 16 kleppen
Brandstofsysteem: Brandstofinjectie: 4 x Ø 47 mm met dubbele injectie
Ontsteking: Digital
Start systeem: Elektrisch
Smering: Geforceerde smering, wet sump met oliekoeler

Remmen & Vering

Remmen, voor: Dubbele semizwevende 330mm Brembo schijven. Dubbele radiaal gemonteerd, Brembo M50 Monobloc, vierzuiger remklauw
Remmen, achter: Enkele 220mm-schijf. Enkelzuiger remklauw
Vering, voor: 43 mm upside-down Balance Free-voorvork met externe compressiekamer, verstelbare in- en uitgaande demping en veervoorspanning, en top-outveren
Vering, achter: Horizontale Back-link met BFRC lite gasgevulde schokdemper, piggybackreservoir, verstelbare in- en uitgaande demping en veervoorspanning, en top-outveer

Prestatie & Transmissie

Maximum vermogen: 95,4 kW {130 PK} / 13.500 tpm
Maximum koppel: 70,8 N•m {7,2 kgf•m} / 11.000 tpm
Brandstofverbruik: 5,5 l/100 km
CO2 uitstoot: 149 g/km
Maximum vermogen met RAM air: 100 kW {136 PK} / 13.500 tpm
Transmissie: 6 versnellingen
Eindaandrijving: Gesloten ketting
Primaire overbrengingsverhouding: 1.900 (76/40)
Overbrengingsverhouding 1e: 2.846 (37/13)
Overbrengingsverhouding 2e: 2.200 (33/15)
Overbrengingsverhouding 3e: 1.850 (37/20)
Overbrengingsverhouding 4e: 1.600 (32/20)
Overbrengingsverhouding 5e: 1.421 (27/19)
Overbrengingsverhouding 6e: 1.300 (26/20)
Koppeling: Natte multi-plaat koppeling, handbediend

Frame & Afmetingen

Type frame: Dubbele ligger frame, gegoten aluminium
Spoor: 101 mm
Veerweg voor: 120 mm
Veerweg achter: 151 mm
Band, voor: 120/70ZR17M/C (58W)
Band, achter: 180/55ZR17M/C (75W)
Stuurhoek links / rechts: 27° / 27°
L x B x H: 2.025 x 710 x 1.100 mm
Wielbasis: 1.400 mm
Grondspeling: 130 mm
Zithoogte: 830 mm
Brandstofcapaciteit: 17 liter
Rijklaar gewicht: 206 kg

Share Tweet Share Share E-Mail


Hallo! Deze website maakt gebruik van cookies

Je kunt hier aangeven welke cookies we mogen plaatsen. De noodzakelijke (functionele) en statistiek-cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de site te verbeteren. Die staan dus altijd aan. Voor een perfect werkende website – dus inclusief embedded content als video’s – kun je het beste alle vakjes aanvinken. Hoe dan ook: veel plezier! Lees onze volledige privacyverklaring hier.