Honda CRF450R 2021 heeft diverse nieuwe componenten
Flinke gewichtsbesparing gerealiseerd
Honda heeft diverse onderdelen van de CRF450R vervangen voor nieuwe componenten. Het frame en de achterbrug zijn nieuw, evenals de ophanging. Volgens Honda resulteert dat in een gewichtsbesparing en een beter bochtengedrag. Daarnaast is het bodywork nog compacter en het zadel smaller.
De aanpassingen aan de motor
De motor is hertekend aan de inlaat- en uitlaatzijde (die nu weer een enkelvoudig spruitstuk heeft) voor een milder motorkarakter in het middengebied. Tegelijkertijd is de decompressor verplaatst, is het volume van de airbox verhoogd en is het gasklephuis opnieuw ontworpen, net als de uitlaatkanalen.
Spruitstuk
Het spruitstuk is ook nieuw, terwijl een enkele demper het eerder gebruikte dubbele uitlaatdempersysteem vervangt. Tot slot zorgt een hydraulisch bediende koppeling voor een soepelere werking van de hendel en minder vermoeidheid bij de berijder.
Kenmerken
De CRF450R biedt voor 2021 een lange lijst van verbeteringen. Om te beginnen is er 2 kilogram gewonnen op het frame en het subframe. Vervolgens werd er grondig gewerkt aan het afstellen van de stijfheid van het frame en de achterbrug, aan een nieuwe geometrie – voor meer responsieve stuureigenschappen – aan een grotere grondspeling en aan veranderingen in de ophanging.
Magnesiumkopdeksel
De gewichtsvermindering is gericht op de compactere brandstofpomp en de magnesiumkopdeksel, terwijl nieuwe, lichtere en dunnere kunststoffen het voor de rijder gemakkelijker maken om zich te verplaatsen. Daarbij hoort ook een zadel dat dunner en smaller is achteraan. Tot slot zijn er nieuwe graphics toegepast.
Technische gegevens CRF450R 2021 (Type ED)
Motor
Blok 4-takt, monocilinder vloeistofgekoeld
Cilinderinhoud 449,7 cc
Boring x slag 96 x 62,1 mm
Compressieverhouding 13,5 tot 1
Max. vermogen NB
Max. koppel NB
Olie-capaciteit 1,25 liter
Voeding
Carburatie Elektronische injectie PGM-FI
Brandstofcapaciteit 6,3 liter
Elektrisch systeem
Ontsteking Digitale ontsteking met elektronische voorontsteking
Starten Elektrische starter
Transmissie
Koppeling multiplaat koppeling
Aantal versnellingen 5
Eindoverbrenging ketting
Rijwielgedeelte
Frame Aluminium Twin Spar wiegframe
Afmetingen (LxBxH) 2.182 x 827 x 1.267 mm
Wielbasis 1.481 mm
Balhoofdhoek 27°1′.
Naloop 114 mm
Zithoogte 965 mm
Grondspeling 336 mm
Gewicht 110,6 kg rijklaar
Ophanging
Vooraan ø 49 mm Showa omgekeerde veervork, instelbaar in ingaande en uitgaande demping. Veerweg 310 mm
Achteraan Type Pro-Link met Showa monoshock, instelbaar in voorbelasting, ingaande en uitgaande demping. Veerweg NB
Wielen
Velgen aluminium draadspaak velgen
Voorwiel 21 x 1,60
Achterwiel 19 x 2.15
Voorbanden 80/100-21 51M Dunlop MX33F
Achterbanden 120/80-19 63M Dunlop MX33
Remmen
Voorrem Enkele schijf ø 260 mm met dubbele zuigerremklauw en gesinterde remblokken
Achterrem Enkelvoudige schijf ø 240 mm met enkelvoudige zuigerremklauw en gesinterde remblokken