Honda toont stoere CMX Sport en CMX Bobber
Toont andere kant van Honda CMX1100 Rebel
Honda Motor Europe laat met de CMX Sport en CMX Bobber zien dat de nieuwe CMX1100 Rebel een dubbele persoonlijkheid heeft. De CMX1100 Rebel is de grotere broer van de CMX500, de op één na best verkochte custom motorfiets in 2020 in Europa. De Honda CMX Sport en CMX Bobber zijn gebouwd door het Franse custom house ‘FCR Original’.
Honda CMX Sport
Het idee achter de CMX Sport is simpel. FCR Original wilde de praktische en speelse kant van de Rebel benadrukken, maar hem sportiever, gespierder en agressiever maken. Na wat schetswerk ging het team aan de slag. Door een achterbrugmodificatie werd het monteren van zwarte Öhlins-achterschokdempers mogelijk, evenals een 17-inch CB500F-achterwiel en een Dunlop D212 190/55-ZR17-band. Het voorspatbord is krasvast en 25 mm lager. De Honda CMX Sport heeft ook een oversized stuur.
3D-scantechnologie
Tijdens de ontwikkeling is gebruik gemaakt van 3D-scantechnologie. De CMX Sport heeft nu een custom made polyester-carbon brandstoftank (met aluminium vuller) en een achterbank met LED-verlichting en een alcantara-zadel. Ook de voetsteunen zijn met de hand gemaakt. De machine is afgewerkt in een rood/zwarte lak. Een FCR Original RVS-uitlaat maakt het geheel af.
Honda CMX Bobber
De Honda CMX Bobber is wat de naam al verklapt een ware bobber. De achterbrug en ophanging zijn standaard, al is de voorwielophanging wel met 25 mm verlaagd. De machine heeft verder custom made zwarte spaakwielen met Bridgestone-banden.
Bobber-kenmerken
De CMX Bobber heeft verder typische bobber-kenmerken, zoals een aluminium stuur, een lederen zadel met geperforeerde lederen ribbels, een simpel aluminium voorspatbord (met mirrachrome-afwerking) en geverfde koplampomlijsting. Ook de ‘Bobber’ heeft een brandstoftank gemaakt van polyester-carbon, in dit geval met mirrachrome-blauwe satijnen afwerking en een aluminiumvuller. Een FCR Original-uitlaat met keramische coating vormt de finishing touch.