Honda CB300R krijgt volwassen trekjes
Speelse eenpitter kruipt in het wiel van grotere R-broeders
De Honda CB300R is geweldig leuk om te rijden en lekker betaalbaar. Voor modeljaar 2022 krijgt deze kleine rakker een aantal belangrijke upgrades.
Honda heeft de CB300R vernieuwd. Hij maakt deel uit van de Neo Sports Café-familie, waartoe ook de CB1000R, de A1-rijbewijsvriendelijke CB125R en de onlangs vernieuwde viercilinder middenklasser CB650R behoren.
Nieuw: Showa 41 mm voorvork
De CB300R krijgt nu standaard een 41 mm Showa Separate Function-fork Big Piston (SFF-BP) UPSD-voorvork (met dezelfde specs als de voorvork op de CB650R, maar met aangepaste veren en demping). Ook een upgrade zijn de radiaal gemonteerde vierzuiger remklauw, een zwevende voorremschijf van 296 mm, IMU-gestuurd ABS en dikkere radiaalbanden. Ook nieuw is een LCD-dashboard en volledige ledverlichting.
144 kg en 37 pk
De CB300R weegt amper 144 kg en wordt aangedreven door een vloeistofgekoelde, hoogtoerige 286 cc ééncilindermotor. Het frame is een combinatie van geperst staal en stalen buizen. Het maximumvermogen van 22,9 kW (37 pk) wordt geleverd bij 9.000 t/min, terwijl het maximumkoppel van 27,5 Nm wordt geleverd bij 7.750 t/min.
Honda Neo Sports Café naked
De styling blijft trouw aan Honda’s Neo Sports Café naked bike-stijl, waarbij het zwarte motorblok goed tot zijn recht komt. Het zadel heeft een nieuwe, dikkere bepolstering voor extra comfort en de voetsteunen voor berijder en passagier zijn van aluminium. De zadelhoogte is 799 mm.
Kleuren en prijzen
Er is te kiezen uit vier kleuren: Pearl Dusk Yellow (nieuw), Mat Pearl Agile Blue (nieuw), Matt Gunpowder Black Metallic en Candy Chromosphere Red. De Honda CB300R heb je vanaf 6.349 euro.