achtergrondafbeelding
H-D Pan America

Harley-Davidson gooit het over een andere boeg

"More Roads to Harley-Davidson": nieuwe modellen in nieuwe segmenten

30 jul 2018, 15:52  •  Nieuws  •  Door Kris Spithout

Tijden veranderen, moeten ze gedacht hebben bij Harley-Davidson. Daarom komt Harley-Davidson met plannen voor de toekomst met de toepasselijke naam “More Roads to Harley-Davidson”. Meer nieuwe modellen in nieuwe segmenten om een breder publiek te bereiken en dealers te versterken.

More Roads to Harley-Davidson

In een snel veranderende wereld, met nieuwe consumentenbehoeften, ondersteunen deze versnelde acties Harley-Davidson’s doelstellingen voor 2027, met meer focus en strategische investeringen, om de omzet in de Amerika een nieuwe impuls te geven en de internationale groei te versnellen. Dat is de gedachte achter “More Roads to Harley-Davidson“.

Matt Levatich“De veelomvattende inspanningen die we vandaag aankondigen, maken gebruik van Harley-Davidson’s enorme capaciteit en concurrentievermogen: onze uitmuntende productontwikkeling en productie, de wereldwijde appeal van ons merk en, uiteraard, ons fantastische dealernetwerk”, aldus Matt Levatich, president en chief executive officer, Harley-Davidson, Inc. “Zij aan zij met onze trouwe rijders gaan we voorop in de revolutie van vrijheid op twee wielen. Onze ambitie is toekomstige rijders, die daar nu wellicht nog niet eens aan denken, de kick van motorrijden te laten ervaren.”

Nieuwe producten – Het doel is om de bestaande Harley-rijders betrokken te houden, maar vooral ook om nieuwe rijders te inspireren door uit te breiden en nieuwe markten en segmenten aan te boren.

Bredere toegang – Klanten ontmoeten waar ze zich bevinden voor meer interactie met het merk zoals zij dat willen.

Sterkere dealers – Het instellen van een performance raamwerk om de financiële positie van onze dealers en ervaring van de klanten te verbeteren.

Levatich: “We verwachten dat dit plan resulteert in een grotere, meer betrokken Harley-Davidson community met een meer diverse rijdersgroep, en de beste marges en cash flow in deze bedrijfstak”.

Harley-Davidson wil de meest complete line-up bieden zoals geen ander motormerk dat heeft. Hiermee hoopt het bedrijf te hunnen concurreren in veel van de grootste en snelst groeiende productsegmenten. Met een compleet gamma van motoren in een breed spectrum van prijsstellingen, krachtbronnen, motorinhouden, rijstijl en wereldmarkten.

Enkele highlights!

De leidende positie van het bedrijf in zware motoren consolideren door het blijven ontwikkelen van betere, meer technologisch geavanceerde Touring en Cruiser motorfietsen, die de bestaande Harley-Davidson rijder betrokken houden en langer laten rijden.

LEES OOK: Motortest – Harley-Davidson Sport Glide 2018

Nieuw middelzwaar platform

De introductie van een nieuw middelzwaar platform (500 – 1250cc) van motoren die drie productcategorieën en vier motorinhouden omvat. De eerste Adventure motorfiets in de historie van het merk is de Pan America 1250. Er komt een 1250 cc custom en een 975 cc Streetfighter. Allemaal te lanceren vanaf 2020. Aanvullende modellen om de dekking in deze productcategorieën te verbreden, volgen in 2022.

Harley-Davidson de LiveWire

En de langverwachte elektrische Harley-Davidson de LiveWire in 2019. De eerste in een brede, koppelingsloze “twist and go” portfolio van elektrische tweewielers. LiveWire wordt vanaf 2022 gevolgd door aanvullende modellen om de portfolio te verbreden met lichtere, kleinere en meer toegankelijke productopties, om nieuwe rijders te inspireren met meer manieren om te rijden.

H-D EV

Nieuwe strategie

Het creëren van hoge betrokkenheid van klantervaringen in alle retailkanalen, inclusief het verbeteren en uitbreiden van de wereldwijde digitale mogelijkheden van de Harley-Davidson-ervaring, door deze door te ontwikkelen en te integreren in – en verbeteren met – de dealer retailervaring, voor zowel bestaande als nieuwe klanten.

Het aangaan van strategische samenwerkingsverbanden met leidende e-commerce aanbieders om miljoenen potentiële klanten toegang te bieden tot Harley-Davidson.

Nieuwe retail formats, waaronder kleinere winkels in steden wereldwijd.  Om het merk bij de stedelijke consument onder de aandacht te brengen en de verkoop van Harley-Davidson producten te stimuleren en de afzet van kleding te vergroten.

LEES OOK: Motortest – Harley-Davidson Fatbob (2018)

Share Tweet Share Share E-Mail


Hallo! Deze website maakt gebruik van cookies

Je kunt hier aangeven welke cookies we mogen plaatsen. De noodzakelijke (functionele) en statistiek-cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de site te verbeteren. Die staan dus altijd aan. Voor een perfect werkende website – dus inclusief embedded content als video’s – kun je het beste alle vakjes aanvinken. Hoe dan ook: veel plezier! Lees onze volledige privacyverklaring hier.