EICMA 2018: Kawasaki Ninja H2 SX SE+ is machtige machine
Elektronische vering en Brembo Stylema-remmen
In 2017 introduceerde Kawasaki de Ninja H2 SX, een state-of-the-art Sports Tourer met unieke Supercharger-technologie. Voor 2019 gooit Kawasaki alle sluizen open met de introductie van de ultieme Ninja H2 SX SE+, de meest geavanceerde Kawasaki ooit met onder andere elektronische vering, Brembo Stylema remmen en TFT-display met smartphone connectiviteit.
Kawasaki Electronic control Suspension
De Kawasaki Ninja H2 SX SE+ beschikt over KECS (Kawasaki Electronic control Suspension). Dit is een real time adaptieve vering die zich aanpast aan elke rijsituatie voor een betere handling. Het semi-actieve systeem past binnen een fractie van een seconde de demping van de voorvork en achterschokdemper aan voor maximale controle en comfort onder praktisch alle omstandigheden.
Kawasaki Rideology
Verder is de Ninja H2 SX SE+ is uitgerust met een TFT-display met smartphone connectiviteit. Hierdoor kan de motor via de nieuwe ‘Kawasaki Rideology’ app gekoppeld worden aan een smartphone en een schat aan informatie tonen, zoals het brandstofniveau, de accuconditie en aankomende onderhoudswerkzaamheden. Daarnaast is het mogelijk om via de app de instellingen van de KECS elektronische vering aan te passen, bijvoorbeeld wanneer er met een duopassier gereden gaat worden.
Supercharger
De Ninja H2 SX SE+ is voorzien van de geroemde 998 cc viercilinder krachtbron met Kawasaki’s unieke Supercharger technologie. Hierdoor biedt de motor niet alleen een indrukwekkend vermogen van 200 pk (210 pk met het Ram Air) voor een sensationele rijervaring, maar de Kawasaki ingenieurs zijn er ook in geslaagd om het verbruik op een zeer laag niveau te houden.
Rijmodi
Om het vermogen optimaal te kunnen controleren en benutten is de Ninja H2 SX SE+ als enige in zijn range voorzien van geïntegreerde rijmodi, waarbij de Traction Control, Power Modes en elektronische vering naadloos met elkaar samenwerken. De rijder kan hierbij kiezen uit de modi Sport, Road, Rain en Manual. Dankzij de Dual-direction Kawasaki Quick Shifter kan er vliegensvlug en zonder te koppelen op- en teruggeschakeld worden.
Remmen
Aan de voorzijde is de Ninja H2 SX SE+ uitgerust met Brembo Stylema-remklauwen. Deze zijn niet alleen lichter, maar zorgen ook voor een betere koeling en dus een constanter remgevoel, terwijl het hoogwaardige en lichtgewicht Trellis frame zorgt voor een betere stijfheid en handling.