Dit zijn Honda’s nieuwe modellen voor 2020
CBR100RR-R Fireblade en Fireblade SP, CB1000R, SH150i en CMX500 Rebel
Honda presenteert al zijn nieuwe motoren voor 2020. Nieuw zijn de Honda CB1000R 2020, Honda CBR100RR-R Fireblade en Fireblade SP, Honda SH150i en Honda Rebel 2020. Kortom: genoeg om naar uit te kijken. Alle genoemde modellen voor 2020 debuteren op de EICMA in Milaan. In dit artikel de highlights per model op een rij.
Honda CBR1000RR-R Fireblade en CBR1000RR-R Fireblade SP 2020
De nieuwe CBR1000RR-R Fireblade is in grote mate geïnspireerd op de RC213V MotoGP motor en zijn straatlegale RC213V-S broer. De motorfiets is uitgerust met het krachtigste vier-in-lijn motorblok dat Honda ooit gebouwd heeft. Hij deelt zijn boring en slag met de RC213V en levert een maximum vermogen van 160 kW (217,6 PK) bij 14.500 tpm, met een koppel van 113Nm bij 12.500 tpm en een gewicht van amper 201 kg. Nogmaals: dik 217 pk!
De CBR1000RR-R is er ook als nog sportievere SP-variant. Die heeft hetzelfde vermogen, maar dan aangevuld met semi-actieve Öhlins ophanging, Öhlins Electronic Control, een 43 mm NPX-vóórvork en Öhlins TTX36 Smart-EC achterschokbreker. Verder heeft de SP ook de nieuwe Brembo Stylema radiaal gemonteerde vierzuigerremklauwen en dezelfde achterremklauw als die van de RC213V-S.
Zowel de CBR1000RR-R Fireblade als CBR1000RR-R Fireblade SP gebruikt een lichte Akrapovic titanium uitlaat. Beide motoren zijn te krijgen in Grand Prix Red of Matte Pearl Black.
Honda SH150i 2020
De SH150i is bijna volledig nieuw voor 2020. De 2020 SH150i is onder meer uitgerust met een krachtiger en efficiënter blok. Ook het kuipwerk is nieuw. Dankzij een nieuw frame ontstaat er ruim 50% meer opbergruimte. Er is bijvoorbeeld 28 liter opbergruimte onder het zadel. Wel zo handig toch? Honda installeert een nieuwe vierkleps ‘eSP’-motor. Deze levert meer vermogen bovenin, maar heeft ook een lager verbruik. Verder heeft de SH150i 2020 een USB-lader, de Honda Smart Key – die nu ook de nieuwe Smart Topkoffer bedient – en een betere geometrie van de ophanging.
Honda CRF1100L Africa Twin en CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020
De Honda CRF1100L Africa Twin en Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports zijn natuurlijk al gepresenteerd, maar op de EICMA in Milaan beleeft het duo zijn Europese showdebuut. Ze zijn lichter, wendbaarder en completer dan ooit. Ook nieuw is de lichtere én sterkere 1100 cc paralleltwin die meer vermogen biedt en voldoet aan de EURO5-norm. Een Honda-primeur: de Africa Twin beschikt over een nieuw 6,5 inch TFT-kleurscherm. Meer weten over Honda’s nieuwe CRF1100L Africa Twin? Check dan dit bericht.
Honda CMX500 Rebel 2020
Blijft een leuk ding, die Honda CMX500 Rebel. Voor 2020 krijgt Honda’s A2-vriendelijke 500 cc paralleltwin cruiser de nodige updates. Hij voldoet nu aan de EURO5-norm en krijgt LED-rondom, een nieuwe ronde koplamp, een nieuwe versnellingsindicator, slipper koppeling, een comfortabeler zadel en een nieuwe uitlaat. Daarnaast is er een CMX500 Rebel S Edition, uitgevoerd in Matte Axis Grey Metallic met af-fabriek een set accessoires met daarin een koplampkuip, zwarte vork covers en vorkbeschermers plus een zadel met diamant-type stiksel.
Honda CB1000R 2020
In de naked ‘Neo Sports Café’ familie vormt de Honda CB1000R het vlaggenschip. Hij is al sinds 2018 op de markt en krijgt voor 2020 verse kleurstellingen en subtiele aanpassingen. Nieuw zijn een volledig zwart uitgevoerd balhoofd en kroonplaat (voorheen zilver). Ook anders is de Metallic Ballistic Black kleurige koplamphouder. Andere kleuren voor de achterveer en de voorste remschijven en een opvallende zilveren race striping op de bovenzijde van de benzinetank, maken de nieuwe look compleet.
Honda NC750X 2020
Voor 2020 krijgt ook Honda’s NC750X een update. Er zijn bijvoorbeeld twee nieuwe kleuren leverbaar (Graphite Black en Pearl Glare White) en er komt een 35 kW-versie voor A2-rijbewijshouders.