achtergrondafbeelding

Dit kost de nieuwe Triumph Street Triple RS 2020

De vanafprijzen voor Nederland en België

10 okt 2019, 7:09  •  Nieuws
Bart Oostvogels Door Bart Oostvogels. Een échte nieuwsjager en liefhebber van auto’s én motoren. Hoe lichter, hoe beter. Rijdt een Yamaha MT-09 in de kleur Ice Fluo.

De nieuwe generatie Triumph Street Triple RS heeft een sterk vernieuwd 765 cc-driecilinder blok, ontwikkeld door het Moto2™-motorteam van Triumph, met een hoog vermogen en koppel voor op het circuit en de openbare weg. Maar wat moet dit feestnummer kosten? We hebben de vanafprijzen voor België en Nederland.

Nederlandse vanafprijs

De Triumph Street Triple RS kost in Nederland minimaal 14.200 euro. In België hebben ze zoals altijd geluk: daar is deze machine leverbaar vanaf 11.500 euro. De normale Street Triple is er in Nederland vanaf 10.200 euro.

LEES OOK: NIEUWE TRIUMPH STREET TRIPLE RS IN 5 HIGHLIGHTS

9 kenmerken van de nieuwe Triumph Street Triple RS 2020

  1. Nieuwe, dubbele LED-koplampen
  2. TFT-display met betere grafische vormgeving en betere functionaliteit en Bluetooth-connectiviteit. Inclusief GoPro-besturing, turn-by-turn navigatie en telefoon-/muziekbediening.
  3. Nieuwe geluidsdemper met koolstofvezel finish.
  4. Nieuwe Triumph Quickshifter voor op- en terugschakelen
  5. Agressiever bodywork, gewijzigd vliegenscherm, andere luchtinlaat, aangepaste zijpanelen, nieuw achterwerk, andere zadelkap en een bellypan.
  6. Volledig verstelbare Showa voorvork met een diameter van 41 mm en een veerweg van 115 mm. Volledig instelbaar Öhlins STX40-piggybackreservoir met monoshock RSU achtervering met veerweg van 131 mm.
  7. Radiale Brembo M50 monobloc-remklauwen met vier zuigers en zwevende Brembo-remklauw met enkele zuiger.
  8. Slipkoppeling voor mer comfort en lichtere bediening van de koppeling.
  9. Enkelzijdige swingarm met extra torsiestijfheid en zijdelingse flexibiliteit

Alle specificaties Triumph Street Triple RS 2020

MOTOR EN TRANSMISSIE

  • Type Vloeistofgekoeld, 12 kleppen, DOHC, driecilinder in-lijn
  • Inhoud 765 cc
  • Boring 77.99 mm
  • Slag 53.4 mm
  • Compressieverhouding 12.54:1
  • Max. vermogen EC 123Pk / 121.36 BHP (90.5kW) @11750tpm
  • Max. koppel EC 79Nm@ 9350tpm
  • Systeem Sequentiële, elektronische multipoint-brandstofinjectie met SAI. Elektronische gasklepregeling
  • Uitlaat Roestvaststalen 3-in-1-uitlaatsysteem met een lage, roestvaststalen, enkelzijdige demper
  • Eindaandrijving X-ringketting
  • Koppeling Natte platenkoppeling met slip-assist
  • Versnellingsbak 6 versnellingen met Triumph Shift Assist

FRAME

  • Frame Voorzijde – twin-sparconstructie van aluminium buizen. Achterzijde – tweedelig hogedruk-spuitgietwerk
  • Swingarm Tweezijdige, gegoten aluminiumlegering
  • Voorband Gegoten aluminiumlegering 5 spaken, 17 x 3,5 inch
  • Achterwiel Gegoten aluminiumlegering 5 spaken, 17 x 5,5 inch
  • Voorband 120/70 ZR17
  • Achterband 180/55 ZR17
  • Voorvering Omgekeerde 41-mm Showa-voorvork, big piston vork (BPF), instelbare compressie, rebound en preload.
  • Achterwielophanging Ohlins STX40 met volledig instelbaar piggyback reservoir RSU
  • Front Brakes Dubbelle 310 mm zwevende schijven, Brembo M50 4-zuigerige radiaal monobloc klauwen
  • Rear Brakes Enkele 220 mm schijf, Brembo eenzuigerige remklauw, uitschakelbaar ABS
  • Instrumentendisplay en -functies Full-colour, 5″ TFT dashboard met 4 stijlen en high/low contrast opties

AFMETINGEN EN GEWICHT

  • Breedte stuur 775 mm
  • Hoogte zonder spiegels 1085 mm
  • Zadelhoogte 825 mm
  • Wielbasis 1405 mm
  • Vorksprong 23.9 º
  • Naloop 100 mm
  • Dry Weight 166 kg
  • Tankinhoud 17.4 L

BRANDSTOFVERBRUIK

  • Constant Speed 56mph/90kph 5.2 l/100km mpg
  • Brandstofverbruik 5.2 l/100km
  • CO2 Figures EURO 5 Standard: 119 g/km **De CO2-uitstoot en het brandstofverbruik worden gemeten volgens verordening 168/2013/EG. De waarden voor het brandstofverbruik zijn het resultaat van specifieke testomstandigheden en dienen alleen ter vergelijking. De resultaten in een werkelijke rijsituatie kunnen anders zijn.
Share Tweet Share Share E-Mail