De nieuwe Triumph Street Scrambler 2019
Meer vermogen, sterk verbeterde prestaties, kortom nog meer lol!
De Triumph Street Scrambler kennen we als allemansvriend. Een heerlijke motor waarop je makkelijk wegrijdt, ook als onervaren rijder. Maar de motorprestaties zijn – vooral voor wat meer ervaren rijders – niet om over naar huis te schrijven. Tijd voor een update.
18 procent meer vermogen
Triumph heeft behoorlijk wat aanpassingen doorgevoerd op het nieuwe model. Het aantal pk’s zou met ongeveer 18 procent zijn toegenomen. Maar er zijn meer verbeteringen, zo heeft Triumph de voorvork verbeterd en is de motor onder meer voorzien van moderne Brembo remklauwen met vier zuigers.
Back in the days
Als Scrambler is Street Scrambler een van de meest geslaagde modellen van dit moment. Dat is ook de reden waarom de Street Scrambler zo populair is bij particulieren én bij custom bouwers. Het model is gebaseerd op motoren als de T120 TT en TR6 C die in de vroege jaren zestig over de flattrack-banen reden.
Alle wijzigingen van de Triumph Street Scrambler 2019 op een rij!
- Het vermogen is toegenomen met 10 pk tot 65 pk (meer piekvermogen)
- Hogere toeren (500 t.p.m. meer)
- Meer koppel (79 Nm meer output)
- Zwaarder scrambler geluid
- Sterk verbeterde prestaties
- 4 zuiger Brembo remklauwen voor (achter 2 zuiger Nissin remklauw)
- Vernieuwde voorvork (meer comfort)
- Zadel in twee delen met klassiek ogende gestikte ribben
- Dual purpose banden voor betere grip op de weg en het onverharde
- Groter 19-inch voorwiel
- Breder stuur
- Verschillende rij-modi
- Instelbare ABS en tractie-control
- LED achterlicht
- Start onderbreker
- USB aansluiting
- Vernieuwd instrumenten-paneel
Personaliseer je Street Scrambler
Wil je de nieuwe Street Scrambler helemaal eigen maken? Triumph heeft meer dan 120 op maat gemaakt accessoires. Vraag eens bij de dealer naar de ‘Urban Tracker’ inspiratiekit.
Kleurrijker
De Triumph Street Scrambler is verkrijgbaar in drie klassieke kleuren, Fusion White, Cranberry Red, and Khaki Green & Matt Aluminium.
Specificaties
MOTOR EN TRANSMISSIE
Type: Liquid cooled, 8 valve, SOHC, 270° crank angle parallel twin
Inhoud: 900 cc
Boring: 84.6 mm
Slag: 80 mm
Compressieverhouding: 11.0:1
Max. vermogen EC: 65PS / 64.1bhp (47.8kW) @ 7500rpm
Max. koppel EC: 80Nm @ 3200rpm
Systeem: Ride by wire, multipoint sequential electronic fuel injection
Uitlaat: Brushed 2-into-2 exhaust system with twin high level brushed silencers
Eindaandrijving: O ring chain
Koppeling: Wet, multi-plate assist clutch
Versnellingsbak: 5-speed
FRAME
Frame: Tubular steel cradle
Swingarm: Twin-sided, tubular steel
Voorband: Spoked, 2.5 x 19 in
Achterwiel: Spoked, 4.25 x 17 in
Voorband: 100/90-19
Achterband: 150/70 R17
Voorvering: KYB 41mm forks, non-adjustable with cartridge damping, 120mm travel
Achterwielophanging: KYB twin RSUs, with pre-load adjustment, 120mm rear wheel travel.
Voorrem: “Single 310mm floating disc Brembo four piston fixed caliper, ABS ”
Achterrem: Single 255mm disc. Nissin 2-piston floating caliper, ABS
Instrumentendisplay en -functies: LCD multi-functional instrument pack with analogue speedometer, engine rpm, odometer, gear position indicator, fuel gauge, range to empty indication, service indicator, clock, 2x trip, average & current fuel consumption display, traction control status display, heated grip ready – controlled by a handlebar mounted scroll button.
AFMETINGEN EN GEWICHT
Breedte stuur: 835 mm
Hoogte zonder spiegels: 1180 mm
Zadelhoogte: 790 mm
Wielbasis: 1445 mm
Vorksprong: 25.6 º
Naloop: 109 mm
Gewicht rijklaar: 203 kg
Tankinhoud: 12 L
BRANDSTOFVERBRUIK
Brandstofverbruik: 4.1 l/100 km