BMW in 2020 met F 900 R en F 900 XR
Versterking aanbod in het middensegment
BMW Motorrad richt het vizier op het middensegment (lees: meer betaalbare motorfietsen). De eerste stap is al gezet met de G 310 R. In 2020 volgen de BMW F 900 R en F 900 XR.
BMW F 900 R en F 900 XR
Op de EICMA show in Milaan heeft BMW vandaag (5 november) de nieuwe F 900 R en F 900 XR onthuld. De F 900 R is nog een echte naked, terwijl de F 900 XR zich richt op het Sport Adventure-segment. Kortom: sportief en touring ineen. De F 900 XR heeft om die reden een wat rechtere zitpositie. Bij de F 900 R zit je als rijder in een actievere houding.
Standaard en opties
BMW rust de F 900 R en F 900 XR standaard uit met LED-verlichting rondom, ASC, ABS, de rijmodi Rain en Road en een 6,5-inch TFT-display. Veel systemen zijn optioneel leverbaar, denk aan Adaptive Cornering Light, Keyless Ride, Dynamic ESA, Riding Modes Pro, Shift Assistant Pro, Intelligent Emergency Call, ABS Pro, MSR, DTC, DBC, RDC en ga zo maar door.
De krachtbron
Voor de aandrijving zorgt een doorontwikkelde versie van de krachtbron van de F 850 GS. In dat model heeft het model een motorinhoud van 853 cc. In dit geval is er sprake van een motorinhoud van 895 cc. Goed voor 105 pk (77 kW) bij 8.750 toeren per minuut en 92 Nm bij 6.500 toeren per minuut. Er is ook een A2-versie te krijgen met 48 pk (35 kW).
Plastic brandstoftank
Een primeur is dat beide BMW-motorfietsen een plastic brandstoftank hebben met een inhoud van 13 liter voor de F 900 R en 15,5 liter voor de F 900 XR. De F 900 R is verkrijgbaar in Blackstorm metallic, San Marino Blue metallic en Style Sport in Hockenheim Silver metallic/Racing Red. De F 900 XR is er in de kleuren Galvanic Gold metallic en Racing Red.