achtergrondafbeelding

7 betaalbare adventure-motorfietsen op een rij

Allemaal zijn ze superzuinig

10 okt 2019, 8:48  •  Nieuws
Bart Oostvogels Door Bart Oostvogels. Een échte nieuwsjager en liefhebber van auto’s én motoren. Hoe lichter, hoe beter. Rijdt een Yamaha MT-09 in de kleur Ice Fluo.

De adventure-motorfiets is voor de motorrijder die dagelijks op de motor rijdt een fantastische keuze. Je zit wat hoger, hebt veel bodemvrijheid en vaak heb je ook nog de nodige power. Wel een nadeel: ze zijn best prijzig. Maar wist je dat er ook de nodige Adventure-motorfietsen bestaan die wel heel betaalbaar zijn? We zetten op willekeurige volgorde zes betaalbare modellen op een rij en één peperdure.

MASH Adventure Touring 400 – 5.844 euro

De MASH Adventure is er vanaf 5.844 euro. Naast de standaard Adventure 400 is er ook de Adventure Touring 400 en die is uitgerust met twee zijkoffers die beide goed zijn voor 80 liter opbergruimte. De motorfiets heeft zelfs multi-instelbare 43mm voorvork, een multifunctioneel digitaal dashboard, een aluminium stuur en grote bodemvrijheid. Hij heeft een 397 cc ééncilinder met een vermogen van maximaal 27,3 pk.

Suzuki V-Strom 250A – 4.999 euro

Voor een Suzuki V-Strom 250A betaal je in Nederland 4.999 euro. Daarmee is het een van de goedkopere adventure-motorfietsen op de markt. Bijzonder is dat deze machine geen 1-cilinder heeft, maar een vloeistofgekoelde 248 cc-motor met twee cilinders. Het blokje levert 25 pk en omdat deze krachtbron weinig benzine nodig heeft, kun je op één tank maar liefst 500 kilometer afleggen.

BMW G 310 GS – 7.100 euro

De BMW G 310 GS is er vanaf 7.100 euro en heeft net als de G 310 R een 313 cc grote vloeistofgekoelde 1-cilinder viertaktmotor met een vermogen van 25 kW (34 pk). Een uitschakelbaar ABS-systeem, RVS-uitlaatsysteem, LED-achterlicht en bagagedrager zijn standaard. Een bijzondere machine die je eigenlijk nooit tegenkomt.

Honda CRF250 Rally – 7.358 euro

De Honda CRF250 Rally is met een vanafprijs van 7.358 euro een van de duurdere modellen in dit overzicht, maar je krijgt dan wel hoogwaardige componenten. Hij heeft een vloeistofgekoeld 1-cilinder krachtbron van 250 cc met een piekvermogen van 18,2 kW (24,7 pk). Hij heeft de uitstraling van een woestijnracer. De styling is dan ook geïnspireerd op de HRC CRF450 RALLY Dakar-racer. De fiets heeft Showa-ophanging, een 10,7-liter brandstoftank, tweekanaals ABS-remmen, een LED-koplamp en LED-knipperlichten.

Royal Enfield Himalayan 410 – 5.748 euro

De Royal Enfield Himalayan 410 is leverbaar vanaf 5.748 euro en heeft de uitstraling van een motorfiets die zich ook in terreinen zonder wegen kan redden. De motorfiets heeft een lage zit. De voetsteunen en het stuur zijn zo geplaatst dat je ook staand eenvoudig kunt rijden. Voor de aandrijving zorgt een luchtgekoelde 411cc 1-cilinder met een vermogen van 24,5 pk. Met zijkoffers kun je er prima mee op reis.

Kawasaki Versys-X300 – 6.599 euro

Net als de Suzuki heeft ook de Kawasaki Versys-X300 – die 6.599 euro kost – een tweecilinder aan boord. De 296 cc vloeistofgekoelde parallel twin levert 40 pk. Daarmee is deze Kawasaki een van de sterkere modellen in dit overzicht. De tankinhoud bedraagt een stevige 17 liter. Dat maakt van deze Kawasaki – in combinatie met een zuinige tweecilinder – een échte kilometervreter.

Honda CB500X – 8.158 euro

De Honda CB500X is een van de nieuwste lichtere adventure-motorfietsen. Hij kost 8.158 euro en is daarmee een van de duurdere modellen. Je krijgt wel een een vloeistofgekoelde parallel twin met 47 pk, rondom LED-verlichting, 41 mm telescopische vorken vóór, een Pro-Link monoschokdemper achter, 2-kanaals ABS en een LCD-dashboard.

KTM 450 Rally Factory Replica 2019 – 26.000 euro

Je leest het goed, voor deze KTM 450 Rally Factory Replica 2019 moest je 26.000 euro betalen. Heel betaalbaar is deze dan ook niet, maar het is wel een heel speciale motorfiets. Van het model zijn slechts 75 exemplaren gebouwd. Die waren binnen no-time vergeven. Hij heeft een 449.3 cc 1-cilinder en is qua uitrusting en styling gebaseerd op de modellen waarmee Matthias Walkner en het Red Bull KTM Rally Factory Racing Team de Dakar wonnen.

Share Tweet Share Share E-Mail