5 zeldzame motorfietsen met weinig kilometers
Prachtige oudjes voor liefhebbers
We hebben even de tijd genomen om op internet enkele prachtige klassieke en semi-klassieke motorfietsen voor je te vinden. Soms nog in showroomstaat!
Moto Guzzi MAGNI SFIDA 1000
TLM in Nijmegen heeft een zeldzame Moto Guzzi staan. Dat is de MAGNI SFIDA 1000 uit 1995. Het is namelijk nummer 1 van deze speciale Moto Guzzi met een chroom-molybdeen frame van de Italiaanse special-bouwer Arturo Magni. Deze constructeur heeft zijn sporen verdiend met de ontwikkeling van de MV Agusta viercilinderracers in de jaren zestig. Bijzonder is de parallellogram achterbrug bij deze Moto Guzzi, die reactiekrachten van de cardanaandrijving elimineert. De 1000cc V-twin levert 88 pk. De machine is gerestaureerd door TLM. P.S. kijk ook even naar de Moto Guzzi BOTT Racer die TLM te koop heeft staan. De machine waarmee Teo Lamers aan de Battle of the Twins heeft meegedaan.
Prijs: 59.990 euro
Vincent Black Shadow uit 1952
‘Uniek’. Zo omschrijft Motorini deze prachtige Vincent Black Shadow. Hij is motorisch in goede staat en er werd volgens de motordealer tot op heden nog regelmatig mee gereden. “Deze motor is altijd met liefde behandeld en dat is te zien!” De teller vermeldt 47.223 mile en dat is 75.557 kilometer. Het 998cc blok levert 55 pk en deze Vincent was een van de eerste motorfietsen die sneller dan 200 km/uur kon rijden. De fabrikant gaf als top 125 mile/h op. Hij was in productie van 1948-1955. Vincent stopte daarna met de productie.
De prijs? Die is op aanvraag.
Triump Daytona Moto2™ 765 Limited Edition
Deze gelimiteerde Daytona 765, nr. 061/765 staat bij Goedhart Motoren in Bodegraven. Met 0 km op de teller, dus hagelnieuw en echt een collectorstitem! Om de terugkeer van Triumph in 2019 naar de top van het racen te markeren als exclusieve motorleverancier voor het FIM Moto2™ wereldkampioenschap, presenteerde Triumph de Daytona Moto2™ 765 Limited Edition. Gebouwd rond het wereldberoemde, met prijzen bekroonde chassis van de Daytona, is dit de ultieme editie racelegendes van Triumph met de hoogste specificaties ooit en een van de Moto2™-afgeleide driecilindermotor die het hoogste vermogen en koppel levert, op maat gemaakt voor zowel de weg als het circuit. Het blok levert 130 pk, de motorfiets weegt 165 kg (droog) en staat op Öhlins-vering.
Prijs: 21.765 euro
BMW R 27
BMW bouwde in de jaren vijftig en zestig niet alleen boxers met cardan maar ook eencilinders van 250cc met cardan. Het waren eigenlijk gehalveerde R 50 500cc boxermotoren. Snel waren ze niet, maar wel oerbetrouwbaar en nu nog altijd gewild als klassieker. Dit exemplaar is gerestaureerd en verkeert nagenoeg in showroomstaat. De exacte inhoud van de eencilinder R 27 is 247cc en het is van origine een Nederlandse motor met een blauwe kentekenplaat. Uiterlijk en inwendig helemaal nieuw staat hij klaar bij De Jong Alphen BV.
Prijs: 13.200 euro
Norton Dominator 99
Norton heeft de Dominator vrij lang in productie gehad, van 1949 tot en met 1962. De eerste, model 7, had een een staande twinmotor van 500cc. De latere generaties Dominator 88 en 99 hadden een paralleltwin van 600cc. Dat leverde 44 pk en met een beetje tuning werd de 50 pk aangetikt. Deze Dominator 99, die bij Motoclassics in het Zeeuwse Kapelle staat, heeft een 650cc blok. Die leverde Norton in de Dominator 650SS. Het vermogen komt aan 47 pk. Deze Dominator 99 heeft slechts 16 km op de teller staan en het betreft een gerestaureerd exemplaar.
Prijs: 9.950 euro